Cursus wilde planten

Enkele leden  van de plantenwerkgroep verzorgen cursussen over wilde planten voor beginners en gevorderden. Zo was er in 2016 een cursus “Wilde planten voor beginners “ die in 2017 een vervolg kreeg in de vorm van een cursus “Wilde planten in het West-Brabants landschap”. Ook in 2020 en 2021 hebben we een “Basiscursus wilde planten” georganiseerd. In beide jaren zijn deze gedeeltelijk digitaal uitgevoerd.

Daarnaast verzorgen we met enige regelmatig themadagen over wat meer ingewikkelde families of groepen van planten  zoals de uitgebreide grassenfamilie (zegge, russen, biezen en grassen) en waterplanten.

In 2022 is er een themadag en -avond zegges (Carex-soorten) en een vervolg op de basiscursus wilde planten. Klik hier voor de themadag zegges en hier voor de vervolgcursus wilde planten.

Contact via plantenwerkgroep@breda.knnv.nl  .

Jacques Rovers, coördinator plantenwerkgroep

Cursusplaats: Breda