Workshop Dagvlinders

KNNV Breda organiseert op woensdag 24 april een workshop over de dagvlinders in Breda en omgeving. Kars Veling van de Vlinderstichting zal deze avond verzorgen

Aan de orde komen de leefomgeving en de voedselplanten voor rups en vlinder en de herkenning van soorten die in onze omgeving voorkomen.

Het doel is inzicht te geven in de ecologie van de dagvlinders en handige kenmerken voor de herkenning van de soort te laten zien.

De lesavond wordt gevolgd door een excursie medio mei.

Het herkennen van vlinders is heel belangrijk. De Vlinderstichting verzamelt al sinds 1990 informatie over de dagvlinderstand in Nederland. Dat gebeurt door vrijwilligers die overal in Nederland langs ‘telroutes’ vlinders inventariseren. Ook in Breda en omgeving loopt een achttal personen een telroute.

Het zou mooi zijn als meer mensen in hun eigen omgeving vlinders gaan inventariseren. Om te laten zien hoe dat gaat organiseren we ook een ‘meeloopactiviteit’ met een actieve vlinderteller.  Voor de gemeente Breda zijn de waarnemingen direct van belang. De gemeente heeft een aantal vaste routes waar vlinders worden geïnventariseerd als basis voor een goed ecologisch beheer.

Wil jij zelf een vlinder op naam brengen, wil je er gewoon meer over weten of wil je meedoen aan het tellen van vlinders, dan is deze workshop ideaal om je kennis te verbreden en/of te verdiepen. De workshop is bedoeld voor zowel beginner als gevorderde.

Kosten en aanmelding

De kosten voor deelnemen aan de workshop bedraagt €7,50. Koffie en thee zijn gratis.

Aanmelden door een email te sturen aan breda@knnv.nl. Het verschuldigde bedrag kunt u overmaken op rekening van de penningmeester van KNNV Breda: NL94 INGB 0001 0709 54 t.n.v. Kon Ned Natuurhistorische Ver Afd Breda.

Datum & tijd
wo 24 april 2024 van 19:30 tot 21:30