Amfibieënwerkgroep

Enthousiaste leden

In 2017 zijn we met drie enthousiaste leden begonnen met de werkgroep amfibieën onder de vlag van de KNNV Breda. Het doel van deze werkgroep is om zoveel mogelijk waarnemingen te verzamelen van amfibieën in de omgeving van Breda. Hierdoor proberen we een zo nauwkeurig mogelijk beeld te krijgen van de verspreiding van soorten. Inmiddels is de groep uitgebreid met twee nieuwe leden.

Superveel water!

Het blijkt dat er in de omgeving van Breda vele wateren liggen. Alleen de gemeente Breda zelf al heeft er ruim 140! Dus samen met alle poelen en vennen van o.a. het Brabantslandschap, Waterschap Brabantse Delta en Staatsbosbeheer zijn dat er super veel. En dan hebben we het nog niet eens over alle particuliere poelen en vijvers. Dus we kunnen nog wel wat hulp gebruiken!

Zou jij ons team willen versterken?
Neem dan a.u.b. contact met ons op door een email te sturen naar werkgroepamfibieenknnvbreda@hotmail.com
Of bel: Erik van der Hoeven, tel.: 076 560 0729
Heb je geen enkele kennis maar je zou wel graag willen meehelpen? Geen probleem wij kunnen je altijd de soorten leren, er zijn immers niet zoveel soorten. Met deze informatie kun je alvast aan de slag.

Wil je een idee krijgen van wat we doen? Kijk in de berichten hieronder.

Verslagen en berichten:

Kort overzicht 2023