Basiscursus Insecten

In maart 2021 start de uitgestelde basiscursus Insecten. Het programma is vrijwel gelijk wat we in 2020 wilden doen.

De cursus bestaat uit vier lesavonden en twee excursies/praktijkdagen. De eerste drie lesdagen worden digitaal gegeven. Zo mogelijk is de lesavond van 3 juni op een fysieke locatie.
De planning voor de excursies zijn afhankelijk van het weer, maar ook van de situatie m.b.t. Corona dan. Deze data kunnen dus nog veranderen.

De start van deze theorieavonden is om 19h30 (tot uiterlijk rond 22 h).
De excursie/praktijkdag start om 10.30 uur. De plaatsen zullen nog later vastgesteld worden.

do 18 maartAlgemene entomologie (insecten, wat zijn het, wat doen ze, wat is hun functie, etc.)
do 08 april  De grote insectenorden
do 29 april Enkele specifieke groepen, zoals wespen en bijen, vliegen, kevers
za 1 mei  of 29 meiExcursie/praktijk . Opm.: Al naar gelang het weer en Corona
do 03 juni   Enkele specifieke groepen, zoals wespen en bijen, vliegen, kevers
za 05 juni   Excursie/praktijk

De prijs voor de cursus is € 27,50 voor leden van één van de verenigingen van Natuurplein de Baronie en is € 35,- voor niet-leden. Koffie en thee zijn inclusief (behalve als je thuis zit).

Bijlage:  basiscursus insecten

Inhoudelijke informatie m.b.t. de cursus is hier te vinden.